שיווק ומיתוג בריח

על אף מה שנהוג לחשוב, חוש הריח של בני האדם הוא חוש מפותח למדיי. ביום יום שלנו, אנו לא נוטים לייחס לו חשיבות רבה – בעיקר בשל העובדה שאנו לא שמים לב למגוון הפעמים והסיטואציות בהם אנו נדרשים להפעיל אותו. עם זאת, לחוש הריח תפקיד חשוב מאוד בהתנהלות טובה ובריאה שלנו, בשימת לב לסכנות או בעיות ועוד. בדיוק מסיבה זו, לשיווק ומיתוג בריח יש אפקט מצוין על מגוון רחב ביותר של אנשים. לפניכם כל מה שצריך לדעת בנושא.
שיווק ומיתוג – למה דווקא באמצעות ריח?
כיום, קיימות מגוון של דרכים לשווק ולמתג בית עסק. עם זאת, כידוע, בני אדם מגיבים בצורה הטובה והאפקטיבית ביותר, לשיווק ומיתוג המערב את החושים שלנו. בתי עסק רבים מבינים את החשיבות של השימוש בחושים שלנו על מנת לשווק ולמתג מוצרים, אך עם זאת, רובם עושים זאת באמצעות חוש הראייה שלנו – ובשל העובדה שכולנו כבר רגילים לראות פרסומות על בסיס יומיומי, צרכנים רבים נהיו אדישים לסוג כזה של שיווק ומיתוג. שיווק ומיתוג באמצעות חוש הריח, לעומת זאת, הוא סוג של שיווק ומיתוג שאינו נפוץ כלל, ועשוי אף להיות "בלתי מורגש" – ופה טמון כוחו. עניין זה מאפשר לשווק ולמתג את בית העסק או המוצר שאנו מעוניינים למכור באופן אפקטיבי ביותר.
כיצד ניתן לשווק ולמתג מוצר או עסק באמצעות ריח?
שיווק ומיתוג באמצעות ריח יכול להתבצע במגוון של דרכים שונות. עם זאת, אחת הדרכים היעילות ביותר לשווק ולמתג בית עסק באמצעות ריח, היא התקנת מפיצי ריח חשמליים ברחבי בית העסק. כאשר אנו נכנסים לבית עסק המדיף ריח טוב, נקי ורענן, הוא לרוב גם נתפס בעינינו כאיכותי יותר – עניין המסייע מאוד בהגדלת המכירות של בית העסק. בנוסף, ניתן להתאים את הריח לנושא או למוצרים של בית העסק. כך, למשל, עבור בתי עסק העוסקים בשיווק או מכירה של מוצרים לגינה למשל, כדאי לבחור בריחות רעננים של דשא, פריחה ועוד.
כיצד מתקינים מפיצי ריח חשמליים?
ההתקנה של מפיצי ריח חשמליים היא פשוטה ביותר. כל שיש לעשות הוא לרכוש את המכשיר, להכניס לתוכו בטריות ולתלות אותו במקומות אסטרטגיים בחלל החדר שאנו מעוניינים לבשם. ניתן לרכוש בנפרד גם ספריי ריח, במגוון של ריחות שונים, ולהכניס אותו למקום הייעודי במכשיר. מפיצי ריח הם לרוב מכשירים חסכוניים ביותר – הן בחשמל והן בכמות הספריי שהם משחררים, ולכן, מרבית הסיכויים שתידרשו להחליף את מיכל הספריי רק לאחר כחודש, ואת הבטריות רק לאחר כשלושה חודשים בלבד.